Consilierii municipali vor să aloce aproape 2 milioane de euro (inclusiv TVA) pentru implementarea unui nou sistem de înregistrare și monitorizare a petițiilor, potrivit unui proiect care va fi discutat luni în ședința Consiliului General al Municipiului București (CGMB).
În anexa proiectului de hotărâre, care va fi supus dezbaterii consilierilor municipali, se arată că valoarea totală a Sistemului integrat pentru relația cu cetățenii (SIRC) este de 8.929.000 de lei inclusiv TVA (aproximativ 1.984.000 euro), din care 2.963.600 este suma necesară pentru infrastructura proiectului, iar 5.964.400 de lei este costul aferent serviciilor necesare implementării acestuia.
Durata de realizare a investiției este de un an.
În raportul de specialitate se artă că noua soluție informatică va avea mai multe beneficii directe, atât în ceea ce privește fluxurile interne de documente ale Primăriei Municipiului București (PMB), dar și relația dintre cetățeni și municipalitate.
„SIRC va fi compus dintr-o serie de componente funcționale, care comunică între ele și servesc fluxurile interne ale Primăriei Municipiului București. Accesul utilizatorilor interni va fi făcut pe baza drepturilor de acces (de tip nume utilizator și parolă), gestionate de componenta de autentificare și autorizare utilizatori. Accesul utilizatorilor externi se va realiza cu ajutorul componentei web pentru managementul petițiilor online din link-ul pus la dispoziție pe site-ul PMB prin internet”, se arată în document.
Totodată, în expunerea de motive a proiectului, se precizează că noua soluție informatică va oferi ca beneficiu direct creșterea productivității funcționarilor, reducerea birocrației, reducerea timpului de așteptare a răspunsului pentru cetățean, precum și monitorizarea stadiului de rezolvare a petiției online pe site-ul PMB.